2017 – 2021 жылдарға арналған
МКҚК №3 «Иван – Царевич» балабақшасының»
дамыту бағдарламасы
Балабақша білім жүйесінің жағдайының анализі
Қазіргі білім жүйесіндегі модернизация бағдары – қол жетімділігі, сапасы, белсенділігі мектепке дейінгі мекеменің талабын жоғарылатуды ашып көрсетеді. Мектепке дейінгі мекеменің оптимизациясының дамуы балабақша қызметі сапасының өзгеруіне ықпал ететін және оның жаңа кезең – кестенің дамуының сапасына көшуі ол инновацияны игеруі болып табылады.
Балабақша 215 орынға, 10 топ, соның ішінде 45 орындық екі санаторлық топ. Мемлекеттік тілде - 1 топ, орыс тілінде 9 топ жұмыс істейді.
Балабақша 10,5 сағат балалардың толық күнделікті келүімен жұмыс істейді. 5-6 жастағы балалармен мектепке даярлық еткізіледі. Балабақшада 29 педагог, оның 45% жоғары білімді, 55% мамандандырылған орта, 26% жоғары жэне бірінші санаты бар. 41% екінші санат, 33% санатсыз. Балабақшадағы балалардың толыққанды жан – жақты шығармашылық белсенділіктерінің дамуы үшін жасалатын жағдай:
Сонымен бірге балабақшада көптеген проблемалар бар: техника қүралдары жеткіліксіз, дәліздергө күрделі жөндеулер керек.
Балабақшаға келген балалардың нашар денсаулықтары, олардың сапалы білім алуларына жағымсыз әсер етеді.
Дайындықтың жеткіліксіздігі мен ата – аналардың жалпы мемлекеттік басшылық үлгісі арқылы оқудың сапасын бақылауға араласпауы.
Мақсаттары мен міндеттері
Мақсаты: Білім саясатының талаптарына, жекеше талаптарына сэйкес мектепке дейінгі білім сапасын жоғарлатуға жағдай жасау
Міндеттері:
Мақсатты индикаторлар
Индикатор |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
Педагогтардың жалпы санының ішіндегі бірінші және жоғары санатты біліктіліктері жоғары педагогтардың құны |
26% |
32% |
41% |
45% |
47% |
Тәулік бойы қатынайтын топ |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Бағдарламаның орындалу механизм
Балалардың психолоі иялық және дене мәдениеттерін қорғау
және нығайту
Баланың толық дамуы мектепке дейінгі тэрбиенің барлық маңызы болып табылады, баланың деңе мэдениетінің, психологиялық жағдайларының қамы үшін жоғарыдан төменге дейін қарастырылған. Балалардың денсаулыктарын нығайтуына тиімді жол іздеу.
Бала тұлғасының дамуы
Мектепке дейінгі жасаралық психологиялық даму негізі сурет, музыка қызметі, сөйлеу қарам-қатынасы т.б. арқылы жүзеге асады. Осы қызмет түрлерін ұйымдастыру, оған басшылық ету, оларды жетілдіру эрқашанда педагогтардың назарында болады. Балабақшаның жаңаруына, бала тулғасының жетілуіне, өзгерістерді жоюға, бала өміріндегі кіріптарлыктан босатуды, балаларға сабақтарды өздерінің таңдаулары бойынша іріктеуге педагогтар белсенділік танытады (серуен кезінде, бос уақыттарында). Балалардың шығармашылықтарының белсенді дамуына үйірме жүмыстары қүрылған.
Балалар ұжымында жауапкершілік пен бостандыктың элеуметтік-психологиялық жағдайларды құруға жэне сактауға жағдай туғызу, өзіне сенімділік сезімін қалыптастыру, басқалардың сезім сыйлау дағдысымен қасында түлғаның жабырқаңқы көңіліне жол бермеу.
Оқу
Балабақшадағы балалардың оқуы мен тэрбиесін мемлекеттік стандартқа сай мектопке оқу жэне тэрбиелеу бағдарламасы арқылы жүзеге асырады. Мектепке дейінгі базистік оқу жоспары нормативті күжат негізі болып табылады, негізгі оку жоспарының жүмыс эзірлемесіне қызмет етеді. Базистік жоспардың вариативті бөлімі тэрбиеленушілердің жеке дамуына қызмет етеді, жумыс барысында жеке қабілеттілікке, қызығушылыққа, бейімділікке нүсқайды.
Ерекше өзектілік мектепке дейінгі дайындықта, білім алудың алғашқы сатысы ретінде, баланың жеке түлғасының даму бағытына, оның денсаулығының жақсаруына жэне мектепте жақсы оқуына дайындығын білім алуын жэне дамуын қалыптастыру, мектепке дейінгі дайындыктың ерекше езекті мэселесі болып табылады.
Топтарды жастары бойынша толымдау, педұжымда міндеттерін шешуіне 5-6 жастағы брлалдрды бөлу. Сабақтың жақсы етуіне дидактикалық қүралдар дайындау, бағдарлама талаптарын оқу.
Тәрбие
Үлкендермен бала арасындағы қарым-қатынас тэрбиесінің үдерісі былай түсіндіреді: тэрбиелеу, ендеше баланы өлемдегі адамды бағалай білуі. Ол табиғатқа деген, басқа адамға деген, өзіне деген қарым-қатынас. Баланы Отанына, туған өлкесіне, оның тарихына, салт-дэстүріне тарту, қазақша сөйлей білуіне деген сүйіспеншілікке баулу.
Педужымның алдындағы толық жетілдіру міндеттеріне келесі жүмыс енгізіледі:
- Қазақша сейлеу күні;
- Табиғат бурыштарын қуру, экологиялық соқпак,қысқы бақ
- Еңбекті, шығармашылық қызмет, ойындар,өнермен қарым-қатынас ұйимдастыру;
- Саяхаттар, эңгімелер, кітап оқу, иллюстрациялар көруді ұйымдастыру;
- Мерекелер, ойын-сауық, жарыстар, тэжірибелермен алмасулар, өткізу.
Мектепке дейінгі ұйым мен отбасылық ынтымақтастық
Мектепке дейінгі ұйым ашық жүйе сияқты жүмыс жасайды: отбасының араласуы арқылы бала өмірі байды. Мектепке дейінгі үйым мен отбасылық ынтымақтастық негізінде принцип жатыр: сіңісу толыктырулар, байыту. Ата-аналар тапсырыс беруші болғандыктан мектепке дейінгі ұйым мен отбасы арасында шарт қарастырылған, онда ата-ананың құқы мен міндеттері, педагогтармен, медбикелердің міндеттері мен карым-қатынасы ашық жазылған.
Отбасы мен мектепке дейінгі ұйым өэдерінің ерекше функцияларын ала отырып бір-бірімен ауыстыра алмайды. Балаларды мектепке дайындауда ата-анамен мектепке дейінгі ұйымның арасында сенім болуы тиіс.
Ата-аналарды білім алу процесіне қатыстыруда педүжым қазіргі үлгі бағытымен жұмыс жасайды:
Бағдарламаның орындалу шарты.
- Мектепке дейінгі үйымның заттық-техникалық базаларын жаңарту.
- Педагогтардың шығармашылық жүмыстарына жағдай жасау.
- Алдыңғы тәжірибе жұмыстарын оқу.
- Педагогтардың курстық қайта дайындаулары.
- Ата-аналарға, педагогтарға көмек ретінде оқу-әдістемелік эзірлемелері.
- Өзін-өэі тану кабинетін безендіріп ашу.
- Қоршаған ортаның эстетикасы.
Бағдарламаның орындағанда күтілетін нәтиже
Барлық балалардың дайындығына мумкіндік жасалады. Балалардың сырқаттануы азаяды, дене мэдениеттерінің дамуы нормаға сэйкес болады.
Оқу-тэрбиелеу жұмысының сапасы жақсарады.
¥лттық жэне қоғамдық бағалау негізінде бала түлғасының құрылуына жэне дамуына мүмкіндік беріледі.Педагогтардың кэсіптілік дайындықтарына сапалы бақылау үйымдастырылады.
Материалдық - техникалық базалар бекітілді
Қажетті қор жэне оларды қаржыландырылатын дерекнамалар.
Білімді дамыту бағдарламасын мемлекеттік бюджеттің білім жүйесінен берілген қаржыландыру қор шегіне байланысты орындалады. Балабақшада бала тек тэрбие, білім, қаралып қана қоймайды, олар тамақтанады, медициналық қызмет көрсетіледі.
Дегенмен бұндай көпаспектілі спектр шарты көптеген шығындарды талап етеді. Балабақшаның барлық қаржылық-шаруашылық қызметі жарғы міндеттерін орындауға бағытталған. 1 баланы қаржыландыру бюджеттік нормаға сәйкес келесі топпен есептеледі.
1-ден 3 жасқа дейін - 20 бала
3- тен 7- ге дейін - 25 бала
Санаторлық топтар:
1 -ден 3 дейін - 22 бала
3- тен 7 дейін - 23 бала
Балаға жұмсалатын мемлекеттік бюджет қаржысының айырмашылығы ата-аналар, демеушілер, қосымша ақылы қызметтерден алынады.